Odlomki iz knjige "Jaz sem to"( I am that, Razgovori z Nisargadatta Maharajem)

2.del


Spoznati svojo Bit

 

V: Kako naj spoznam svojo neskončno in večno življenjsko Bit?
O: Je ta Bit, ki jo želiš spoznati, neka bit, ki je ločena od tebe? Ali si napravljen iz več biti? Vsekakor obstaja le ena Bit in ta Bit si ti. Odvrzi zgrešene ideje o sebi in ta bo tukaj s teboj, v vsej svoji veličini. Le tvoj um ti preprečuje, da jo spoznaš.
Vera in razum ti govorita, da nisi telo, niti njegove želje in strahovi, da nisi um z njegovimi domislicami in idejami, da nisi vloga, ki jo pod pritiskom družbe moraš igrati, niti oseba, za katero se imaš. Odvrzi lažno in resnica se bo pokazala.

V: Vem le, da se ne poznam.
O: Kako veš, da se ne poznaš? Tvoj neposredni uvid ti govori, da moraš najprej spoznati sebe, saj zate nič ne obstaja, če ni tebe, ki bi izkusil ta obstoj. Ti si le domišljaš, da ne poznaš sebe, ker se ne moreš opisati. Vedno lahko rečeš: "Vem, da sem" in na ta način odvržeš neresnično trditev: "Jaz nisem". Toda, ti ne moreš biti tisto, kar je možno opisati, kajti, kar si, se ne da opisati. Svojo Bit lahko spoznaš le tako, da si Bit, ne pa tako, da jo poskušaš definirati ali kako drugače prikazati. Ko boš razumel, da nisi nekaj, kar je moč zaznati ali pojmovati, da ne moreš biti nič od tistega, kar se pojavlja v polju tvoje zavesti, se boš lotil odmetavanja vseh istovetenj, ker je to edina pot do globlje spoznave lastne Biti. Resnično napreduješ prav z zavračanjem vsega - to je prava raketa. Spoznati, da nisi niti v telesu niti v umu, čeprav se zavedaš enega in drugega, je znanje o Biti.

V: Ali obstajam le Jaz in je svet samo moja projekcija? Odkod vsa ta neusklajenost?
O: To neusklajenost ustvarjaš ti sam in se potem čezenj še pritožuješ! Ko si kaj želiš in si prestrašen, ko se istovetiš s svojimi občutki, ustvarjaš bolečino in odvisnost. Kadar pa deluješ z ljubeznijo in modrostjo, ko nisi vezan za svoje stvaritve, je posledica tega skladnost in mir.

V: Ali lahko um raziskujem le z umom?
O: Vsekakor uporabljaš um tudi za spoznavo njega samega. To je popolnoma pravilno, in obenem tudi najboljša priprava za preseganje uma. Bit, znanje in uživanje pripadajo tebi. A najprej spoznaj svojo bit. To je lahko, ker te občutek "jaz sem" vedno spremlja. Zatem spoznaj sebe kot spoznavalca, ki je ločen od tistega, kar spoznava. Ko boš spoznal svoje bistvo kot čisto Bit, boš dosegel ekstazo svobode.

V: S kakšno vrsto joge najlaže pridem do spoznanja sebe?
O: Jaz poučujem star, preprost način osvobajanja z razumevanjem. Razumi svoj um in on ne bo več vplival nate. Um razumeva na napačen način, ker je to v njegovi naravi. Pravilno razumevanje je edino zdravilo, kakršnokoli ime že daš temu.

Nič od tega, kar počneš, te ne bo spremenilo, ker ti sprememba ni potrebna. Lahko spremeniš svoj um ali svoje telo, a v tem primeru se spremeni le nekaj izven tebe in ne ti sam. Zakaj bi se sploh mučil s spremembami? Razumi enkrat za vselej, da nisi niti telo, niti um, da nisi niti lastna zavest ter prebivaj v svoji resnični naravi, ki je iznad zavednega in nezavednega. Nikakršen napor te ne more pripeljati do nje, le jasnost razumevanja. Spremljaj svoja napačna razumevanja in se jih odreci. To je vse. Ničesar ni, kar bi bilo treba iskati in najti, ker nič ni bilo izgubljeno. Sprosti se in opazuj občutek "jaz sem". Stvarnost se nahaja takoj za njim. Bodi miren in tih in pojavila se bo. Ali natančneje, ona te bo pritegnila k sebi.

V: Ali se moram najprej osvoboditi svojega telesa in uma?
O: Ne moreš se ju osvoboditi, ker te sama ideja o osvobajanju veže nanju. Samo to razumi in ne pripisuj jima več pomembnosti. Um in telo moraš videti na pravilen način, kot nekaj, kar nisi, to je vse.

V: Kamor koli pridem, mi vsi govorijo, da se moram temeljito spremeniti, če želim ugledati stvarnost.
O: Vse spremembe se nanašajo le na um. Da bi lahko postal to, kar dejansko si, se moraš dvigniti nad um, do svoje resnične Biti. Povsem nevažno je, kakšen je um, ki si ga pustil za seboj, pod pogojem, da si ga pustil zaradi nečesa boljšega. A tega ni mogoče narediti, dokler ne pride do samouresničenja.

V: Ali pride prej do odstopanja od uma ali do samouresničitve?
O: V vsakem primeru najprej pride do samouresničitve. Um ne more preseči samega sebe. On se mora razpršiti.

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

BESEDILA

Timber by EMSIEN-3 LTD

Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani. Podrobno o piškotkih