VAJE

V tem, za kar v pričujočem besedilu gre, je še nekaj drugega. Ravno odtenki finejše narave, ki jih besedilo razjasnjuje, lahko pri praktičnem izvajanju vaj usmerjajo pozornost k bistvenemu.

Kontrola misli

Vzemimo si najmanj pet minut prostega časa na dan in razmišljajmo o neki kar se da nepomembni misli, ki nas že od začetka sploh ne zanima, tako da logično povežemo vse, kar je o tem mogoče misliti. Pomembno je, da je to nepomemben predmet mišljenja, kajti ravno prisila, s katero se lotimo tega, da dolgo vztrajamo pri tem predmetu, je to, kar prebuja sposobnosti, ki dremajo v duši. Po nekem času opazi duša občutek trdnosti in gotovosti. Ne smemo pa si predstavljati, da nas bo ta občutek silno prevzel. Ne, to je povsem nežen, subtilen občutek, ki mu je treba prisluhniti. Tisti, ki trdijo, da tega občutka absolutno na zaznavajo v sebi, so v veliki meri podobni tistim, ki izhajajo iz tega, da med mnogimi drugimi predmeti iščejo neki prav majhen, nežen predmet. Sicer iščejo, vendar le površno, in tako ne morejo najti tega majhnega predmeta, temveč ga spregledajo. Treba je povsem v tišini prisluškovati in tedaj zaznamo ta občutek. Ta nastane predvsem v sprednjem delu glave. Ko to opazimo, ga v mislih izlijmo v možgane in v hrbtni mozeg. Nato se nam polagoma razkrije, da s sprednjega dela glave sevajo žarki prav do hrbtnega mozga.

Pobuda za dejanje. Ob tem si moramo izbrati neko dejanje (opravilo), ki si ga sami izmislimo. Kdor si kot to dejavnost zastavi, da bo zalival neko rožo, kakor da mu je to kot primer zaukazano, počne to brez cilja. Kajti to dejanje mora izhajati iz lastne pobude, torej si ga moramo sami izmisliti. Pri tej vaji kmalu opazimo nekaj kakor: »Lahko nekaj storim«, »bolj si prizadevam kot prej«, »čutim, da moram nekaj storiti«. To občutimo v vsem zgornjem delu telesa. Nato skušamo tok tega občutka spustiti k srcu.

Vzvišenost nad radostjo in bolečino. Nekdo naenkrat izbruhne v jok. Tedaj je čas, da opravimo to vajo. Z vso močjo se prisilimo, da tokrat ne jokamo. Isto velja tudi za smeh. Poskusimo, ko nam je do smeha, da se ne smejemo, temveč ostanemo mirni. To naj ne pomeni, da se ne smemo več smejati, temveč se moramo obvladati in postati gospodar nad smehom in jokom. In ko smo se nekajkrat premagali, zaznamo kmalu tudi občutek miru in ravnodušnosti. Spustimo tok tega občutka po vsem telesu; najprej naj se izlije iz srca v lakti in dlani, to pa preko rok seva v dejanje. Nato spustimo ta tok v noge in nazadnje naj steče po glavi. Ta vaja zahteva resno opazovanje samega sebe, kar izvajamo najmanj četrt ure dnevno.

Pozitivnost. Treba je v vsem slabem najti zrnce dobrega, v vsem grdem kanček lepote, v zločincu iskrico božanskosti. Potem dobimo občutek, kot da se širimo preko svoje kože. Je podoben občutku, da raste naša velikost, občutku velikosti, kakršno ima etrsko telo po smrti. Če to občutimo, spustimo žar tega občutka sevati skozi oči, ušesa in vso kožo, predvsem pa skozi oči.

Nepristranskost. Bodimo gibčni, sposobni lotiti se še česa novega. Če nam nekdo pripoveduje, kar menimo, da ni resnično, mora v našem srcu še vedno biti kotiček, kjer si rečemo: mogoče pa ima prav. – To nas ne more pripeljati do nekritičnosti, saj lahko zadevo še preverimo. Prevzame nas občutek, da priteče k nam nekaj od zunaj. To vsrkamo z očmi, ušesi in z vso kožo.

Ravnotežje. Vseh teh pet vaj moramo privesti v harmonijo, tako da jih vse enako upoštevamo.

Teh vaj nam ni treba opravljati po mesec dni. Treba si je predvsem zastaviti določen čas. Gre predvsem za to, da te vaje opravljamo po tem vrstnem redu. Kdor začne z drugo, nima od tega nobene koristi. Kajti gre ravno za ta vrstni red. Nekateri celo menijo, da morajo začeti s šesto vajo, z ravnotežjem. Ali pa lahko povedemo v ravnotežje nekaj, česar ni? Kdor noče te vaje opravljati po pravem vrstnem redu, temu nič ne koristijo. Če mora nekdo napraviti šest korakov preko brvi in hoče narediti najprej šesti korak, je to tako nesmiselno kot začeti s šesto vajo.

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

BESEDILA

Timber by EMSIEN-3 LTD

Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani. Podrobno o piškotkih