Kal Bogočloveka

Rimski imperij je združeval vse tedaj najbolj razvite kulturne tokove in ga zato pogosto imenujemo »svetovna država«. Toda ravno na višku njegove moči je v civilizaciji nastala vrzel, ki jo je lahko izpolnil le impulz individualnosti, ki bi šla skozi smrt in vstajenje. To je bil enkratni in neponovljiv položaj v razvoju človeštva. Dogodek na Golgoti je enkraten. Ni razloga, da bi Jezus Kristus prišel še enkrat na svet. Človeštvo ne potrebuje več vodstva ali pomoči duhovnih izbrancev. Človek si lahko pomaga sam, če to hoče, in prejema pomoč iz lastnih sil, iz kali preobrazbe človeka. Bog se je umaknil, da bi človek lahko našel samega sebe ali Boga v sebi.

Človek razpolaga z impulzom Jezusa Kristusa svobodno. Lahko z njim stori, kar hoče. Usmeri ga lahko v nadaljnje propadanje kulture in življenjskih možnosti na Zemlji, lahko pa v preobražanje samega sebe v svoje še neobstoječe višje in individualno moralno dostojanstvo. Krščanstvo se je oblikovalo kot religija, vendar ni samo to. Kot religija lahko izgine in dejansko izgineva. Tudi ime Jezus Kristus lahko ugasne v spominu človeštva. Bistveno je to, kar je vsajeno v okrožje Zemlje in v človeka z dogodkom na Golgoti. Tudi ta dogodek je mogoče izbrisati iz spomina, toda kal Bogočloveka se lahko prebudi v vsaki individualnosti. Nobeno drugo živo bitje ne more posedovati te kali. Človek je del Zemlje. Ta se je razvila tako, da je v človeku vrh njenega smisla. Človek je s svojim telesnim, duševnim in duhovnim organizmom edino bitje, ki je zmožno nadaljnjega razvoja in potegniti vse drugo v razvoj. Minerali, rastlinstvo in živalstvo so utesnjeni v svoje oblike življenja, človek pa lahko s svojo zavestjo preseže sebe, kot to kaže primer Jezusa Kristusa.

Če bi bil Jezus Kristus duhovni učitelj ali bodisatva, ne bi mogel postati to, kar je: od vsakega nauka neodvisno in svobodno bitje z lastno odgovornostjo. Tudi je moral skozi smrt, sicer ne bi uresničil vstajenja.

Ta spis ni zagovarjanje krščanstva ali krščanske teologije, temveč izhaja iz treznega opazovanja življenja in spoznanj na osnovi opažanj. Ne skuša pa jim nasprotovati. Avtorju je zgled svobodna avtonomnost od vsake ustanove sveta in odgovornost do kali takšne osebnosti.

(Spis je nastal novembra 2019 na poti od puščave Negev do Betlehema in Jeruzalema ter od tod v Palestino in Galilejo.)

 

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

BESEDILA

Timber by EMSIEN-3 LTD

Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani. Podrobno o piškotkih