Avtor besedila: Samo Simčič

Ena od bistvenih splošnih potreb današnjega časa je svoboda človekove osebnosti. Kdor teži k tej vrednoti, skuša v skladu z njo premagati in zavreči vsako omejitev, ki ga pri tem ovira. Zavrača kakršnokoli višjo silo, ki bi vse določala, usodo ali karmo, kakršnokoli vodstvo, torej tudi duhovno vodstvo. Takšno zavračanje je upravičeno, kajti svoboda človekove osebnosti, njegove individualnosti, ni izmišljena, temveč skozi tisočletja pridobljen plod razvoja civilizacije in kulture. Obstajajo pa tudi teorije, ki to svobodo zanikajo, češ da zakonitosti sveta in življenja človeka omejujejo, prav tako tudi odvisnost od telesnega organizma, temperamenta, značaja ter socialnih in kulturnih okoliščin. Zato je treba najprej razčistiti, kaj je človekova svoboda, če hočemo prikazati delovanje duhovega vodstva.

Omejitve človekove svobode so vsekakor nenehnno prisotne. Človek resnično ne more kar tako ravnati samovoljno. Vendar omejitve niso vsemogočne. Človek se lahko nanje ozre in jih opazuje. Lahko se od njih toliko odmakne, da jih jasno prepozna ter dojame njihove vzroke. Te vzroke vidi v okoliščinah kot tudi v samem sebi. Ko tako gleda nanje, se otrese njihovega pritiska in je svoboden. Tega stanja svobode ni vedno lahko vzdržati. Če pa si je o stvareh, ki se ga tičejo, na jasnem, nastopi trenutek ali celo daljši čas, v katerem je njegovo stanje svobodno, in v tem stanju lahko s premišljanjem pride do odločitve, kako bo ravnal. To svobodno stanje je bistvena človekova značilnost in je dana vsakemu človeku. V njem je sposoben razčistiti s svojo notranjostjo, streznjen je in stvaren in se lahko odloča po lastni pameti. To ne pomeni, da se odpoveduje svojim nagnjenjem, svojim predstavam in navadam, le odloži jih v tem stanju za določen čas na stran, da bi bil v svojem premišljanju in odločanju osvobojen svoje narave. Kolikor bolj to neguje, toliko svobodnejši je.

Če človek stori in dela tako, potem ima svoje vodstvo v svoji oblasti in sploh ni upravičeno govoriti o duhovnem vodstvu človeka.

Tudi ta misel je povsem upravičena in celo globlja, prodornejša in resničnejša od misli, da je človek odvisen od okoliščin ter svoje telesne in duševne organizacije.

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

BESEDILA

Timber by EMSIEN-3 LTD

Ta stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje in za spremljanje podatkov o obiskanosti strani. Podrobno o piškotkih